Powered By Blogger

sobota, 16 marca 2013

DIY - jak ozdobić stary pojemnik lub słoik

Witajcie! 


Nie macie co zrobić ze starymi zniszczonymi pojemnikami lub słoikami w których Wasze mamy lub Wy same przechowywałyście kiedyś przyprawy itp? Na pewno ich nie wyrzucajcie! Takim rzeczom możecie dać drugie życie! Chcecie zobaczyć w jaki sposób ja dałam 'drugie życie' pojemnikowi, w którym moja mama trzymała kiedyś herbatę? Zobaczcie!
Potrzebujemy:

1 dowolny pojemnik

farbę akrylową w wybranym przez siebie kolorze i gąbeczkę do jej nakładania (można wyciąć kawałek czystej gąbki do mycia naczyń bądź gąbki do kąpieli)



 lakier wodny (ja wykorzystałam lakier do drewna, który używam do decoupage - spisał się znakomicie) oraz pędzel do lakieru


klej wikol oraz pędzelek do jego nakładania




brokat, oraz taśmę malarską (przy wykorzystaniu w tym celu mocniejszej taśmy może nam ona odejść razem z farbą)

Na samym początku nakładamy farbę akrylową na gąbeczkę (ważne jest to, aby miała ona jak najmniejsze 'pory' wtedy uzyskane grudki będą małe).





Kiedy mamy już pomalowany pojemnik odstawiamy go na ok 15 minut, do wyschnięcia farby. Następnie nakładamy jedną warstwę lakieru, aby farba nie kruszyła się.



Tak przygotowany pojemnik możemy śmiało ozdabiać. Wycinamy z taśmy malarskiej wybrany przez nas wzór i naklejamy go na pojemnik. Ważne jest, aby nasz wzorek nie był zbyt mały, ponieważ wtedy zamiast wzorków wyjdą nam brzydkie plamki :(



W miejsca, które chcemy pokryć brokatem smarujemy klej wikol.
Kolejnym krokiem jest nałożenie na mokry klej brokatu (jednego koloru lub mieszanki, w moim przypadku była to mieszanka najładniejszych kolorów z zestawu) - ja robię to za pomocą tej samej gąbeczki, którą nakładałam farbę.
Mój słoiczek po skończonym naklejaniu brokatu wyglądał tak:
Po wyschnięciu kleju zdejmujemy taśmę i możemy uznać że nasz pojemnik jest skończony :)

A brokat, który nam został możecie zabezpieczyć za pomocą spinaczy biurowych, wtedy się nie wysypie ani nie pomiesza i będziecie mogli wykorzystać go do różnych innych pomysłów DIY :)




Podoba Wam się taki pojemnik? Co byście w nim trzymali? Ja schowałam do niego swoje ulubione lakiery do paznokci. Teraz będę je mieć pod ręką. Taki pojemniczek wygląda naprawdę super! Moje zdjęcia nie oddają niestety tego jak pięknie on błyszczy :( Teraz nie musi być on schowany w szafce w kuchni - śmiało może stać na naszej półce i regale, ponieważ teraz jest on również ozdobą :)
A tymczasem... zapraszam na nasz fanpage na facebooku :Otwórz Fanpage Udostępnij


Pozdrawiam, J.A


5 komentarzy: